2011. december 11., vasárnap

Hozzátáplálás táblázat

Amikor már majszolja az almát és 1-2 kiskanálnál többet is megenne, no akkor már jöhet a "nagyobb" adag. :)
A Kismamablogon jól össze van foglalva az adagolás és találsz itt egy letölthető babaszakácskönyvet is (regisztrálás után).

Ha szoptatod a babát, akkor érdemes a hozzátáplálást délelőtti órákra időzíteni (tapasztalat szerint), ugyanis ekkor még befogadóképes a baba az új ízekre, délután már nyűgösebb, ha nem kap enni (azonnal, legalábbis az én Mazsolám :)).

A mi menetrendünk:
Szoptatom reggel olyan fél 6-6 körül, majd 8 körül (ez után alszik egy picit), majd játszunk és eljön a fél 11. Ekkor nem cicilünk, hanem előveszem a kis pihenőszékét, a szakálkát, egy textilpelust (a pihiszékre, mert ált. a szájába tömött kézét szépen el tudja kenni rajta :)), egy kistálka, egy kiskanál, no és a legfontosabb egy PAPÍRTÖRLŐ! (nálam ez nagyon hasznos a maszatos száj, kéz letörlésére, mert ha nem vagyok elég óvatos, akkor kéz a majszos szájhoz / szájba és utána rögtön a ruhára, a huzatra.... stb.)

Van, ahol azt írják, hogy érdemes főzelékkel kezdeni, mintegy kiváltva a déli szopit. Én nem éreztem úgy, hogy a "főétkezését" hagyjam el. Inkább a délelőtti gyümit iktattam be.

Visszatérve a táblázatra. Sok helyen sokféle kering, igyekeztem a legésszerűbbekből szemezgetni.
(Itt jegyzem meg, hogy ha babakaját veszel üvegeset, akkor is nézd meg mit tartalmaz, mert van olyan - tapasztalat - amire rá van írva hogy 4 hónap és mégsem adhatod, mert még nem alkalmas a beveztésre - pl. borsófőzelék...)

Táblázatok:
http://www.bebietelreceptek.hu/cikk_bev_tabl.html
http://www.kismamablog.hu/hozzataplalas/hozzataplalas-tablazat

4-6 hónaposan a következők kerülhetnek terítékre:
Gyümölcs: alma, őszibarack, meggy, gesztenye
Zöldség: krumpli, sárgarépa, sütőtök, cékla, édeskömény/gumó
Gabona: gabonapelyhek, zab, rizs, kukorica

(Én már itt adtam üvegesből olyat, ami tartalmazott sárgabarackot, körtét és amikor banánt ettem, úgy kinézte a számból Mazsi, hogy csippentettem egy-egy kis darabot, összenyomtam a két ujjam között és be a szájába. Élvezte! :))

Most 6,5 hónapos és egy teljes üveg bébiételt benyom a délelőtti órákban.

Fontos! Ha már elkezdtük a hozzátáplálást, akkor készítsünk a baba mellé vizet is (babavíz vagy forralt és lehűtött víz). Én a Szentkirályi ásványvizet veszem és adom neki (már rajta van, hogy babáknak forralás nélkül is adható!).
Ha eddig nem ivott cumisüvegből, akkor azt írják, ne is szoktassuk rá, hanem inkább vastag falú, kifelé ívelt pohárból kínáljuk meg. (Nálunk volt / van, hogy iszik cumisüvegből, de már vettem neki csőrös poharat, puha szilikon csőrrel - Müller, majd kiderül, hogy jó-e).

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...